19.06.2015

PO RAZ PIERWSZY W TEATRZE - TAKE PART IN ART

Od miesięcy niecierpliwie oczekiwałam chwili, kiedy Najmłodszy będzie już na tyle duży, aby stał się odbiorcą dziecięcych atrakcji, których tak wiele organizuje się zarówno w Krakowie, jak i na trasach naszych podróży. Z wielkim entuzjazmem podeszłam więc do oferty warszawskiego Teatru Małego Widza, a kiedy okazało się, że nasz pobyt na Mazowszu możemy połączyć z wizytą w teatrze, nikt i nic nie mogło mnie powstrzymać.
W ostatnią sobotę obejrzeliśmy więc spektakl "Warzywa są z Kosmosu" prezentowany przez Teatr Małego Widza, w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatru dla Najmłodszych "Take part in art". Dawno nić w tak krótkim czasie nie sprawiło mi tyle radości - śmiałam się do łez (i też trochę ze wzruszenia, widząc reakcje Najmłodszego na wydarzenia na scenie). Jestem zaskoczona, że niespełna dwuletnie dziecko wytrzymało w absolutnym skupieniu, jak zaczarowany, całe 30 minutowe przedstawienie. Zresztą reakcje rodziców Jasia były bardzo zbliżone - mnie szczególnie urzekła dbałość o wystrój, scenografię i atmosferę i to nie tylko na scenie, ale już po przekroczeniu progów Starej Prochowni (Jaś już od drzwi wołał "wow" na widok kolorowych piłeczek, balonów i tony zabawek). W oczekiwaniu na przedstawienie mali widzowie mogli pobawić się ze sobą w salach pełnych zabawek. Jestem pewna, że te kilkanaście minut zabawy przed wejściem na widownię ułatwiło Jasiowi późniejsze skupienie się  na samym spektaklu.

"Warzywa są z Kosmosu" to cudowne połączenie zabawnej pantomimy z elementami przedstawienia muzycznego (z hitami Vangelis czy Michaela Jacksona) z  kosmicznymi warzywami w roli głównej :). Fantastycznym pomysłem było włączenie małych widzów do zabawy oraz degustacja "warzywnych aktorów" po zakończonym spektaklu.
Za nami więc wprost wymarzone pierwsze spotkanie z teatrem. Pełni pozytywnych wrażeń wiemy, że na widowni zasiadać będziemy teraz regularnie. Przy odrobinie szczęścia i dobrej organizacji może uda nam się nawet wrócić do Warszawy na kolejny spektakl w ramach Festiwalu - produkcje teatrów dziecięcych z całej Europy prezentowane będą w Starej Prochowni aż do połowy grudnia. 
Gorąco polecamy!



apetyczna scenografia
kosmonauci
oczarowanie
Jaś zjada scenografię i "aktorów"

Informacje praktyczne:
  • strona Festiwalu: www.takepartinart.pl;
  • warszawski Teatr Małego Widza: www.teatrmalegowidza.pl;
  • bilety w cenie 45 zł od osoby można nabyć on-line;
  • spektakle odbywają się w Warszawie, w Starej Prochowni, przy ul.Boleść 2 (na przeciwko budynku znajduje się parking strzeżony);

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz